חיפוש מתקדם

חיפוש חופשי

תפילה לערב יום הכפורים בבית הקברות

תוכן

רבון כל העולמים מודים אנחנו לפניך ה' אלהים אלהי ישראל, אבינו מלכנו, שאתה הוא ה' אלהינו ואלהי אבותינו לעולם ועד. האל מלך צור ישראל, המקדשנו בקדושת שמו ומנחנו בדרכיו ללכת בכל מצותיו, ובטהרתו מטהרנו, המוחה כעב פשעינו ומעביר אשמותינו בכל שנה ושנה. הגוער בכל מסטיננו וסותם פיות כל מזכירי עונות עמו בית ישראל. כי מלך מלא רחמים הוא, גואלנו ומושיענו לדור ודור ולנצח נצחים.

מלך רוצה בתשובה, ועל התשובה מראש הבטחתנו. נושא עון ועובר על פשע לשארית נחלתו. המזכה עבדיו ומושיע כל החוסים בו. עדיך באנו ולפניך נשפוך שיחנו, כי אתה אלוה תהילתנו וצור ישענו. את פניך ה' נבקש להעתר לנו ולתת לנו את שאלתנו ברחמים גדולים. להמציא לנו מחילה סליחה וכפרה ולמחול לנו את כל עונותינו ביום הכיפורים הזה הבא עלינו לשלום. חננו ה' חננו. עננו ה' עננו. גאוננו ומבטחנו לדור ודור נשמחה בך, וכן כתוב בתורתך: כי ביום הזה יכפר עליכם לטהר אתכם מכל חטאתיכם לפני ה' תטהרו.

אבינו מלכנו כתבנו בספרך לטובה והעבר ממנו כל חטא ועון, וראה בצרות נפשנו, ועל דלותנו תמחול. כי אנחנו חטאנו ועזבנו דרכיך, ואתה ה' מלך חנון ורחום אינך חפץ בהשחתת עולם, כי לא תחפוץ במות המת כי אם בשובו מדרכיו וחיה. העתר נא לתפלתנו ועננו למען זכות שלשת עבדיך אברהם יצחק וישראל אבותינו, זכותם יחון עלינו למען רחמיך. ואתה ה' אל אלהי הרוחות לכל בשר. אתה יודע יצרנו, זכור כי עפר אנחנו. זכרנו לטובה לפניך וחתמנו לחיים טובים, ויקראו לפניך זכיותינו, ותשליך במצולות ים כל חטאתינו, ותפרנסנו ותכלכלנו בידך הרחבה ואל תצריכנו לידי מתנת בשר ודם ולא לידי הלואתם, ולא נבוש ולא נכלם לעולם לעד. ותדריך רגלינו בתורתך, ותמהר לגאלינו, ותחיש ישועתנו ברחמים רבים, ותמחול לנו ותסלח לנו ותכפר לנו על כל חטאתינו עונותינו ופשעינו, שחטאנו שעוינו ושפשענו לפניך מיום היותנו על האדמה עד היום הזה. ותהיה השנה הזאת הבאה עלינו ועל כל עמך בית ישראל, שנה טובה ומתוקה, מעוטרת בברכותיך ומליאה כל טוב. ותרחיק ממנה כל יגון ואנחה כל עצב ועצבון לעולם. כדבר שנאמר: מזמור לדוד ה' רעי עד סוף המזמור.

מלך אל זן ומפרנס לכל, הסר עני מעמך והעבר ממנו כל דלות וחסרון, והרבה לנו טובך וברכותיך. כדבר שנאמר יפתח ה' לך את אוצרו הטוב את השמים לתת מטר ארצך בעתו ולברך את כל מעשה ידיך, והלוית גוים רבים ואתה לא תלוה. ותמציאנו כל צרכנו ותטריפנו לחם חוקנו. ותתן חלקנו בתורתך ובמצותיך תמיד לעולם ועד. ואת יצר הרע תעבירהו ותתן לנו לב בשר. כי אתה ה' חפץ לזכות עמך ברחמים רבים וגדולים. יהיו לרצון אמרי פי והגיון לבי לפניך ה' צורי וגואלי. ויקויים בנו מקרא שכתוב ושב ה' אלהיך את שבותך ורחמך ושב וקבצך מכל העמים אשר הפיצך ה' אלהיך שמה. ובימנו תושע יהודא וישראל ישכון לבטח. רחם על פליטת עמך בית ישראל ה' אלהים אלהי ישראל, ותהא השנה הזאת שנת גאולה שלימה, כדבר שנאמר: כי יום נקם בלבי ושנת גאולי באה. וכתוב כי בשמחה תצאו ובשלום תובלון ההרים והגבעות יפצחו לפניכם רנה וכל עצי השדה ימחאו כף. ה' הושיעה המלך יעננו ביום קראנו.

ה' אלהים אלהי ישראל. כשמך כן תהלתך וכבודך על כל הארץ, ומוראך על כל יושבי תבל. לפניך ירגזו ארץ ומלואה וכל אשר בה לפניך יחרדון, נכון כסאך מאז מעולם אתה. ישמחו איים במלכך ויקריבו לך כתר מלוכה, וכל אשר עשית ישתחוו לך וירננו לשמך ויזמרו תהלתך. כי מלך אתה ואין כמלכותך. מלוך עלינו לבדך ואין עוד. כדבר שנאמר: והיה ה' למלך על כל הארץ ביום ההוא יהיה ה' אחד ושמו אחד. מלך אחד, יחיד במלוכה ומושל על כל הארץ. זכרך לדור ודור ישראל. בדבריך יזלו השמים והארץ האירה מכבודך. כי כל שתה תחת רגליך, ועיניך בכל תראינה, ובעפעפיך תבחן צדיקים. ואוהביך ישמחו בך וישרים יעלזו לפניך. אתה אהבת את עמך ותבחר בם, ותודיעם אמונתך ויכירו גדולתך. ותלבישם אימה ויראה מפני שם קדשך אשר נקרא עליהם. כדבר שנאמר: וראו כל עמי הארץ כי שם ה' נקרא עליך ויראו ממך.

אנא ה' אלהים אלהי ישראל. כתבנו לגאולה וחתמנו לישועה. ראה בדוחק השעה ותחלץ עני בעניו. ראה כי אזלת יד ואפס עצור ועזוב. ורשעים עתקו חיל ואנשים זדים בזרועם על הארץ משלו, וגאים גבוהה דברו, ולצים לצון חמדו להם.

רבון כל העולמים. הבט לברית ואל תשחית ארץ. יבושו מפניך כל רשעים ואת נטע שעשועיך תביט. והוציאנו מצרה לרוחה, מחשכה לאורה, מיגון לשמחה ומאבל ליום טוב. וזכור את העקדות אשר עקדו לפניך עמך בית ישראל ואת כל דמיהם אשר הקריבו לך. וזכור לנו אהבתך ושבועתך, ובריתך תקים אתנו, ותשמחנו בבית תפלתך ותושיע תפארתך ומשיחך תצמיח בקרוב, לגאול כל ענוי ארץ ולהרים שפלים למרום, וזדים בגבורתך תכניע.

אדון כל העולמים. על התשובה מראש הבטחתנו ועל התשובה עינינו מיחלות לך. שוכן בחדרי גאוה ומעוטף בהדר תפארה. המעוטר בגאון גבהו, לשבחך אין קצה ולגבורתך אין תכלית וחסדך הגדול על כל1. כי אתה אחד יחיד ומיוחד. מחול סלח וכפר לכל חטאת עמך בית ישראל, לכל פשעיהם ולכל עונותם. וגלה לנו שנת רצון וגאולה, והשב לנו בית קדשך להיות נכון בראש ההרים. כדבר שנאמר: והיה באחרית הימים נכון יהיה הר בית ה' בראש ההרים וכו'. עושה פלא לחיים לבל יהיו כמתים. כי אתה מכלכל חיים בחסד מחיה מתים ברחמים רבים. הקל מעלינו חבלי המשיח ותן לנו גאולת עולם בקרוב. ומלכות בית דוד משיחך תחזינה עינינו, וירושלים עיר קדשך לכבוד תהיה בתוכה, ותרים קרננו ותושיענו בקרוב.


1 נ"א: על כל הארץ.