חיפוש מתקדם

חיפוש חופשי

תפילה לבעלי השגה

תוכן

תפילה לבעלי השגה

נודע ד'לית מחשבה תפיסא בעצמותו ית'' (זוהר חדש יתרו אות קפה; הקדמת תיקוני זוהר יז, א), שכל השגתינו נערכים בה' חושים המתדמים כלפי השכל, ונעשה השג מושג, וזה יתכן בהברואים שיש להם צורה, ומה נעשה בעצמותו ית' שהוא עצם בלי צורה. וזהו סוד 'ממעשיך הכרנוך' (שיר היחוד ליום חמישי), כי השכינה הקדושה מעשה ה' כי נורא הוא, שממנה ברכה וחיים עד העולם, ונקראת דמות ה' ואותה הכין ה' לבא בהכרות עם בריותיו.

אכן הדמיון דסובב ומקיף כל עלמין אינו נוגע בו ית', להיותו מופשט מבחינת מקום, ומסוד הכתוב (תהלים פט, טו) 'חסד ואמת יקדמו פניך' נפתחו שערי תפילה בחסד ונכללו גם באמת בסוד הכתוב (ישעיה נו, ז) 'ושמחתים בבית תפילתי', ושם יש תפיסא דלית מחשבה תפיסא ביה כלל, וזהו צורה נכונה ברה כחמה, וזה סוד 'וכי תשיג ידך' (ע"פ ויקרא כה, מז) כדבר הניתן מיד ליד, שאין השגה יותר ברורה מזה הדבוקה בתכלית הבירור והאמת דלית מחשבה תפיסא ביה כלל. וסוד שביעי היא אינה הוספה, אלא ניתנה לפריה ורביה, בסוד הכתוב (בראשית ב, ג) 'כי בו שבת אשר ברא אלקים לעשות'.

וזה הדוגמא:

אית דין ואית דיין.

יודע מחשבותי ועונה למתפללים בעת צרה, ומשגיח להטיב עם כל אחד ואין למעלה ממנו.

אני מאמין באמונה שלמה, שהשי"ת עונה לקוראיו על כל מבוקשיהם בכל יכלתו בתכלית הטבה שאין למעלה ממנה כידו המלאה.

תחילה יבא לבית המקדש ויראה באמונה פשוטה איך כל אדם המתפלל שם נענה על כל מבוקשו, ויאמין כן בהחלט 'כי ביתי בית תפילה יקרא לכל העמים' (ישעיה נו, ז), כי השי"ת נמצא שם.

אחרי זה יבא להמקום אשר בו בחר ה' לשכן שמו, וגם באותו הכוונה שבהיות ששיכן שמו שם הוא עונה לקוראיו בתכלית הטבה, כי מִגַבְרָא דְּאִית לֵיה קָבָּעִינָא.

ואז יסדר שם תפילותיו בבטחון שמימי שהוא נענה תיכף עליהם, ויכון בזה כדי להגדיל ולשבח בסוד הכתוב (תהלים עג, כב-כג) 'בְּהֵמוֹת הייתי עמך, ואני תמיד עמך אחזת ביד ימיני', כי אז ישיג ביתר עוז דלית מחשבה תפיסה ביה כלל, וישא ויתן ביד ממש.

וטוב שיתכלל בכלל כל הצדיקים שהיו והעתידים להבראות, ויתפלל בעדם עד יבטח בישועתם המוחלטת בבטחון עוזו ית'.

חננו דעה בינה והשכל, ברוך אתה ה' שחננת לנו דעת קדשך.

חננו סליחה וכפרה על כל עונותינו ומרידתינו ושפלותינו, ברוך אתה ה' שסלחת לעונתינו (הבטחון מתבאר בהווה).

חננו אמונה פשוטה וטהורה ומוחלטת עד שנהיה בטוח בעצמינו שלא נשוב לכסלה עוד, ברוך אתה ה' שקבעת אמונתך בנו לנצחיות.

שָׁמְרֵנוּ שלא נתטנף בשום תענוגי הגוף, ולא תתן לנו מתענוגים הגשמים שום דבר נוסף על צרכי הנשמה, ותטהר לבנו שלא נרצה אותם בהחלט גדול, ושום דבר נוסף על צרכי השפעת נחת רוח אליך, ברוך אתה ה' שטהרת לבינו עד שאין אנו רוצים משהו יותר מלעשות נחת רוח לך.

חננו מאתך ברכה גדולה בכל מעשה ידינו, כמו שכתוב (שמות כ, כא) 'בכל מקום אשר אזכיר את שמי אבא אליך וברכתיך', ברוך אתה ה' שהשפעת לנו כל ברכותיך שהכינות לבריותיך.

גאלינו ה' גאולה שלמה מהע' אומות הנוגשים בנו ומחטיאים אותנו, ברוך אתה ה' שגאלת ...

... רפאנו ה' מכל מחלותינו ותפתח את ...

[חסרות כמה שורות בכי"ק]

תשים עלינו חן גדול ותגלה לנו שמצאנו חן גדול בעיניך, ברוך אתה ה' שמצאנו חן בעיניך.

תביאנו ה' אל חדריך הפנימים להמקום אשר תרוה דודים עם בריותיך, ברוך אתה ה' שהביאני חדריו.

גלה לנו כל סודותיך, ואל תסתר ממנו דבר מכל מה שגילית לכל הנביאים וחכמים יודעי שמך, ברוך אתה ה' שגילית לנו כל רזי תורה וטעמי תורה.

תזכינו לתשובה שלימה מיראה ומאהבה ותקבץ כל הזדונות והשפלות שמרדנו בך מעודינו ותהפך אותם לזכיות לאור פניך בכל יכולתך, ברוך אתה ה' שקבצת כל עוונותינו והפכת אותם לזכיות.

תזכינו לומר לפניך על כל פנים מלה אחת ואפילו אות אחת בבהירות השלמה בכל משך ימי חיינו, ברוך אתה ה' שמלאת כל חפצינו.

גלה בלבנו אהבתך הנפלאה לא פחות מאהבת נשים (ע"פ שמואל ב' א, כו), ברוך אתה ה' שבחרתנו באהבת עולם טבעית.

תקע אהבתך בלבינו באופן שגם בעת הליכות בשוקים וברחובות ועסקי עם בני ביתי לא תפנה אלקותך מלבי אפילו רגע, ואהגה בך יומם ולילה, ברוך אתה ה' שקשרת כל ...די באהבה.

זכנו לעבדך עבודות גדולות ...יך נחת רוח ביחוד, ומוכן אני לעמול כשור לעול וכחמור למשא בתכלית כֹּחִי שאוכל שאת כדי לגדל שמך, ברוך אתה ה' שזיכיתני לעמול לפניך.