חיפוש מתקדם

חיפוש חופשי

תיקון קוים

תוכן

תיקון קוין. ענין קו ימין הוא בחי' לובן דאבא, היינו ע"י הופעת אור החכמה לתוך הש"ך נצוצין, אזי המלכות דכל מלך יורדת חזרה למקומה מטעם היות שיש צמצום על בחי' עוביות, ובזמן שהעוביות אינו ראוי לתפקיד אז מוכרח לרדת.
ואפשר לפרש שעי"ז שאור החכמה מוריד הבחי' עוביות, ז"א שהאדם מרגיש שאין דבר יותר מאוס מלעבוד עבור עצמו, אבל מ"מ אין לו עדיין כח לעבוד עבור הזולת, היינו להשפיע, ולכן לקו שמאל אנו צריכים, וזהו בחי' אודם דאמא.
ולכן העצמות הספירות נמשך מקו ימין בדומה לאדם שיש לו ה' חושים רשר"ד ומישוש. ובכדי שהם יופעלו לאיזו מטרה אנו צריכים לכן בזמן שמופיע את הלובן דאבא, שאז הוא רואה שאין כדאי לעבוד עם רשר"ד לטובת עצמו. א"כ הוא יושב בטל וכישן דמי, שאין החושים שלו פועלים, משום שאין להם חמרי דלק. ולעבוד עם החושים להשפיע עוד לא השיג את הידיעה הזו שזו ג"כ מטרה.
וכח להשפיע שישיג הוא מוכרח לקבל מקו שמאל הנק' אודם דאמא, שהיא בחי' מלכות הממותקת בבינה, היינו שהרצון לקבל שלו יסכים לעבודת השפעה שהיא בחי' בינה. ואח"כ שכבר יש לו חמרי דלק מבחי' השפעה, וכשהוא עושה זווג על בחי' זו, היינו כשעושה מעשים על בחי' הנ"ל, אז יקויים וברכתיך בכל אשר תעשה. ז"א שהאור העליון מתיחד על בחי' זו, שזה נק' קו האמצעי. ז"א שהאור שורה על יחוד של ב' קווים ימין ושמאל וזה כבר בחי' שלימות.