חיפוש מתקדם

חיפוש חופשי

מכתב לג - בעניני זיווגים

תוכן

ב"ה, יום י"ט לחודש אדר תשכ"ט, פעיה"ק ירושלים תובב"א

כבוד ידיד ה' וידיד תורתו וידיד כל בית ישראל, איש חי רב פעלים להגדיל תורה ולהאדירה, מוה"ר יואל הכהן שליט"א

בענין השידוכים נודע מאמרם ז"ל (סנהדרין כב, א) "קשה זווגו של אדם כקריעת ים סוף", ואנו צריכים לעשות הכל שבכחנו ולהתפלל אל הקב"ה שיגמור בעדינו, ואם בא שידוך ונראה שהוא טוב ומתאים, ומצד הכלה לא מסכימים, אין להצטער, כי הנכון שאין זה הזווג האמיתי ולכן הם לא מסכימים, וטוב שהסירוב בא מצדם, וצריכים הרבה להתפלל להשי"ת שהזווג יעלה יפה.

ואני תפלה ומלא תקוה בישועת ה' הקרובה מאד, וגם לשמוע ממך ומאחיך בשורה טובה שהנכם בין אלה שזכו לישועה כל אחד ואחד בזווגו המותאם לו לתפארת משפחתכם הכבודה ענבי הגפן בענבי הגפן.

הספר תלמוד עשר הספירות כרך ראשון יצא יפה, גם יצאו לאור במהדורא ב' ספר ההשמטות לספר הזהר עם פירוש מעלות הסולם, וכרך הראשון של ספר תקוני הזהר, וגם הכרך השני של התקונים מתקדם טוב, ואי"ה בקרוב יוגמר מן הדפוס, ואני מתפלל אל השי"ת שיתן לי לגמור את כל ספר התקונים, כי צריכים עוד לב' כרכים לכל הפחות וכוחי דל מאד, ואני צריך לרחמי שמים בכדי שאוכל להמשיך[1].

והנני חותם בברכת פסח שמח וכשר שיקויים הכתוב (מיכה ז, טו) "כימי צאתך מארץ מצרים אראנו נפלאות", וכמאמרם ז"ל (ראש השנה יא, ב) "בניסן נגאלו ובניסן עתידים להגאל", לצאת מאפלה לאורה ומשעבוד לגאולה גאולת הנפש וגאולת הגוף אמן. המצפה לשמוע בשורות טובות ומברך בלב ונפש.



[1] חודש לאחר כתיבת מכתב זה השיב רבינו את נשמתו ליוצרה.