חיפוש מתקדם

חיפוש חופשי

מכתב לב

תוכן

ב"ה, מוצש"ק ויצא תשכ"ט

החיים והברכה והשלום לכבוד ידיד ה' ותורתו ועמו הכהן הגדול מאחיו כמוה"ר יואל שליט"א עש"כ אמו הצוה"ח מרת חנה תחי' וכל המשפחה שיחי'.

אחר דרישת שלומו הטוב באהבה רבה. מחמת שאני עומד בתקונים (דף סח תקון כב אות נט) בביאור ענין תפילין של יד דוקא בפסוק (שיר השירים ח, ו) "שימני כחותם על לבך כחותם על זרועך" שרבי שמעון מדייק 'כחותם' ולא 'חותם'. ואומר, שחותם הוא תפילין של ראש, שבהם ארבע פרשיות בד' בתים, והם סוד ד' אותיות הוי"ה שהם חו"ב חו"ג בד' זווגים מיוחדים ולכן נקראים חותם. ותפילין של יד נוקבא, הם רק רשימה מהחותם, כלומר שנחתמים ונרשמים מן המוחין שבתפילין של ראש.

והיות שאין להנוקבא אחיזה באורות של הראש, לכן שורשה מתחיל מן הקשר שבאחורי התפילין של ראש בסוד מקיף הראשון, שהוא מקיף דמקיף של הנוקבא, ומן הקשר הזה מתפשטות שתי הרצועות שהם סוד נה"י, שבהם האורות מגולים, והן מתפשטות על הלב של ז"א ומאירות משם אל הנוקבא. ועל זה כתוב בפסוק "כחותם על לבך". והמוחין עצמם שבראש הנוקבא הם נמשכים מז"א על ידי ב' הרצועות של הראש ונחתמים בה, ועליהם כתוב "כחותם על זרועך". והם ד' מוחין בבית אחד, כלומר שמזווג א' שבראש ז"א נמשך אל המלכות רשימה מכל ד' המוחין, שהם סוד שם הקדוש הוי"ה: "קדש לי" הוא סוד י'. "והיה כי יביאך" ה' ראשונה. "שמע ישראל" ו'. "והיה אם שמוע" ה' שניה (ועי' בתע"ס חלק י"ד מאות קנ"ד).

בענין השידוך יש שאלה של כלה וחמותה, שמה של הבת היא חנה ולכן לא נראה לי.

והנני מסיים בברכה שנשמע ונבשר בשורות טובות שהשי"ת יזמין לכם את הזווג הנכון בלי שאלות בקרוב, ואם אין המניעה מצדך אין לך להצטער. ואל תשכח הכתוב (תהילים ק, ב) "עבדו את ה' בשמחה", וה' יהי' בעזרך ותצליח בכל.