חיפוש מתקדם

חיפוש חופשי

מולד הלבנה

תוכן

מולד הלבנה. נתקשה משה.
לבנה נקראת מלכות, ונקראת חידוש הלבנה, היות שענין מלכות שמים צריכים כל יום לקבל עול חדש. ואינו מספיק הקבלה של אתמול, משום שכל פעם אומר האר"י הקדוש, צריכים להעלות הניצוצין, שנפלו לבי"ע, ולהעלותם לקדושה. נמצא זה שהאדם מקבל כל פעם עול חדש, זה נקרא שכל פעם הוא לוקח חלק מפרודא ומכניס אותה ליחוד דקדושה.
וזה ענין שכל יום חוזרת מלכות לנקודה, שנקודה נקראת בזהר הקדוש נקודה שחורה דלית בה לבנוניתה, היינו שאינה מאירה, שלבן נקרא שמאיר, שפירושו, שכל פעם צריכים לחדש אותה. אולם צריכים לדעת, שאינה אותה בחינה שהיתה מקודם לכן, אלא כמו שכתוב, אין לך חידוש אור שלא יהא נמשך מאין סוף.
וזה נקרא עיבור החודש, שפירושו של עיבור הוא, מלשון עברה וזעם, היינו שהאדם צריך להתגבר בזמן שהמלכות שמים היא אצלו בבחינת נקודה, כלומר שאינה מאירה לו. קבלת מלכות שמים שתהיה בשמחה, כמו שכתוב עיבדו את ה' בשמחה, אלא שאצלו היא בעצבות ובכפיה. וזהו ענין עיבור, היינו שזה כמו עיבור בגשמיות, שהתחיל להיכנס להריון, שאחר כך שאם יתנו התנאים הדרושים, יצא מזה ולד.
נמצא שבזמן שהאדם נכנס בעבודה, ורואה איך שהוא, מרוחק מה', וכואב לו, זה נקרא שזכה לבחינת קטנות, היינו הוא מרגיש את קטנותו. וזה נקרא חסרון כלי. ובשיעור זה יכול להשיג אחר כך את האור, הנקרא גדלות בערך הכלי.
נקודה נקראת שכינתא בעפרא, וקימה נקרא קידוש החודש. כלומר מה שהיה בבחינת עפר, בחינה זו הכניס לקדושה, זה נקרא לאקמא שכינתא מעפרא.