חיפוש מתקדם

חיפוש חופשי

כוונת יום הכפורים

תוכן

יוה"כ ננסרת גם בחינת החיצוניות הנוגעת ליוה"כ, והיינו יסוד ומלכות. כי ביוה"כ צריכה לקבל הפנימיות מאימא והם ה' גבורות ממותקות, וגם לוקחת הפנימיות של חג"ת נ"ה, והם סוד הה' עינויים והה' תפלות כמו שאפרש, שמחיצוניות שלהם באים האכילה והשתיה וכו', שהם נעדרים ביוה"כ. ולכן צריך להשלים בתחלה כל החיצוניות להנסר, כדי שתוכל לקבל ביוה"כ הפנימיות. ועל כן צריך להרבות באכילה ושתיה בערב יוה"כ - ליקח גם החיצוניות הראוי ליוה"כ. ונחשב כאלו התענה תשיעי ועשירי, כי אי אפשר להתענות ולקבל סוד האכילה הפנימית אם לא קבלנו בתחלה כל החיצוניות, ונמצא כי לצורך יוה"כ אנו מרבים, ולכן: כאלו התענה. וכמו שהרבה מדרגות של חיצוניות ננסרות, כנגדן צריך להרבות באכילה.

ועוד לוקחת בערב יוה"כ ב' חסדים פנימים מאימא, והיינו כללותם ביסוד וכללותם במלכות. ולכן אין אומרים נפילת אפים, כי מתחיל המיתוק של החסדים.

1הנה ביוה"כ נוק' עולה לאימא, וס"ז כיפורים שמשמע תרי: נוק' ואימא כאחד. ושם לוקחת ה"ג דאימא על ידי הה' תפלות. ובתפלת נעילה שכבר קבלה כל הה', נכללים ביסוד שלה, ונחתמים שם בסוד חותם הבא מאימא, והוא ג' אהי"ה מלאים ביודי"ן בההי"ן באלפי"ן, העולים חות"ם. וכיון שנוק' עולה לאימא - אורה של אימא מתגלה למטה, והוא מוכן לתשובה - סוד אימא.


1קטעים שלמים וחלקי קטעים של הכוונות וביאורים דעניני יוה"כ, נמצאים גם במחזור רמח"ל. ולא ציינו כאן את מוצאם רק כשיש תוספת הבנה או תיקון לשון. שימוש במחזור נעשה ברשותו האדיבה של "מכון רמח"ל".