חיפוש מתקדם

חיפוש חופשי

יחוד לליל שבת

תוכן

*                                                                    לליל שבת


יחל ישראל אל ה' כי עם ה' החסד והרבה עמו פדות. י' של שם הקדוש בחסד, קושר הימין למעלה ולמטה. ה' - כלל האורות העליונים שכלולים בחוק העליון, חסד שולט בכלם. וזהו עטרא מצד אבא, תוקף שלהם - אבא, שהרי הבן אחר אבא נמשך, ובת אחר אימא, זה לימין וזה לשמאל. מי שרוצה להחזיר זה החסד, לא יוכל אלא בבטחון, שמיר אבא מתחזק ומחזיק לזה החסד, לפיכך: יחל ישראל אל ה' כי עם ה' החסד.

עוד: והרבה עמו פדות - אבא הוא לימין ע"ק, הכל רחמים, והכל נקשר בחסד מצד ע"ק - "והרבה עמו פדות", הרבה - בכמה דרכים שבכלם ע"ק מאיר, ובהם הרבה עמו פדות, לפדות מיד הס"א, שהרי ע"ק בכח שליטתו פודה ומציל ודאי. ואין שדומה לו, והרבה עמו פדות ודאי. והכל מתעטר בסוד שם הקדוש באותיותיו, הכל בסוד שלו כראוי.

הנה עין ה' אל יראיו למיחלים לחסדו. ה' של שם הקדוש בגבורה, קושר לשמאל הכל כראוי,וגבורה למטה וגבורה למעלה באותו ע"י. וזה וזה יראה: למטה - יראת העונש, שהרי עונש עומד שם. למעלה - יראת הרוממות, רוממות ודאי,מי שזוכה לה עולה בא"א, וממנו הוא מושגח  -הנה עין ה' אל יראיו ודאי1.

עוד: שלימות השמאל להיות מתדבק בימין להתבשם בו, לפיכך תיקון השמאל כך הוא - למיחלים לחסדו, שהרי החסד גם צריך להתתקן ולהשתלם, להיות הכל ביחוד אחד.


* דברים אחדים: בכת"י אוכספורד 1901 שממנו נדפס לראשונה ספר "תיקונים חדשים" תשי"ח, נמצא בסופו דף אחד בעצם כתיבת יד קדשו של רבינו. בראשו כתוב: "לליל שבת". מתוכנו ניכר שהוא יחוד לליל שבת, בנוי על ד' אותיות הוי"ה.

תאריך הכתיבה הוא: ליל מש"ק כ"ג לחדש חשון התצ"א, וזהו היום שבו עזב את פאדובה בלכתו לאמסטרדם. יוצא איפא שוהו הדבר תורה האחרון בלשון הקבלה, שיש לנו מרבינו זצוק"ל, כי לא כתב אחר כך (בהיותו בחו"ל ) בשפת הקבלה, וכמ"ש באגרותיו.

וחסד ה' מעולם ועד עולם על יראיו וצדקתו לבני בנים. זה ו' של שם הקדוש. כאן עומד יחוד להתיחד בנוק' שלו כראוי,לפיכך: וחסד ה' מעולם ועד עולם, שהרי שם נוקבין מתפשט. על יראיו. שהרי מלכות יראה היא, ואין מתעטרין בה אלא היראים, והם נשפעים בשפע שלה, לפיכך: על יראיו. שהרי אלה שניזונים2 בצד הגבורה אוחזים בה - סמ', אבל צדק נעשה צדיק, וזהוא וצדקתו. ושכינה מתפשטת עליהם, כל התפשטות שלה בתלת תלת, לפיכך: וצדקתו לבני בנים ודאי,עם ג' אבות ש' דשבת.

בת יחידה זו ה' - ה' - שלחן אשר לפני ה', שהרי בה: תערוך לפני שלחן, שערוכים עליהם כל אורות עליונים ליהנות בהם הצדיקים. ובכוס מתעלה, שנאמר בה: כוס ישעות אשא. תתעלה ה' הקדושה ותתחבר ביה"ו, ויתחבר הכל יקו"ק ב"ה, סוד שבת, ויתתקן הכל ביחוד שלם ביחוד של א"ס ב"ה שמקשר אותיותיו3 כאחד להקרא בשם קדוש כראוי, ב"ה וב"ש לעולם ולעולמי עולמים אמן.


                                              תושלב"ע ליל מש"ק כ"ג לחדש חשון ה' תצ"ה

                                                    יהי כבוד ה' לעולם ישמח ה' במעשיו


1 ראה אדיר במרום עמ' שיט.

2 לא ברור בכתב יד.

3 לא ברור בכת"י. אצ"ל; שמותיו.