חיפוש מתקדם

חיפוש חופשי

יום טוב

תוכן

וביו"ט סדר הכונה כמו בשבת. היינו הז' ווי"ן בסוד המ"ב של הזכר, ואהי"ה יה"ו בסוד המ"ב של הנקבה. אלא שביו"ט תכוין בשמות היוצאים מז' אותיות אהי"ה יה"ו, אותם של יו"ט, שהם: קס"א קס"א קמ"ג קנ"א, אלהי"ם דיודי"ן דההי"ן ודאלפי"ן כנ"ל. ובג' ברכות ראשונות תכוין חיבור ההיכלות בספירות, על ידי הג' אבות כנ"ל, ובהם תכוין אה"י דאהי"ה, וקס"א קס"א קמ"ג יוצאים מהם. ובג' ברכות אחרונות תכוין חיבור ג' היכלות בספירות כנ"ל, על ידי נביאים ובעלי חלום ויוסף.ותכוין יה"ו, ואלהי"ם דיודי"ן דההי"ן ודאלפי"ן יוצא ממנו. ובסוף תכוין הז' ווי"ן מתחברים עם אהי"ה יה"ו, וכל הז' שמות היוצאים מהם. ותשלים הכונה כמו שסידרתי למעלה בסדר גילוי היחוד. ובליל יו"ט תכוין בסדר זה, שהוא בבחינת זיווג ערב יו"ט ויו"ט, כמו בליל שבת.

ותדע שהכונה הזאת אין לכוין אותה אם אינם מכונים בתחלה אותה של זיווגי האצילות, כי אי אפשר לעורר חיבור הרישא וסיפא אם לא כוננו בתחלה חיבור האמצע1. אבל אותה הכונה, תוכל לכוין בלא זאת.

והרי לך סדר התפלה של כל ימות השנה מסודר בכונותיו. וזו היא הדרך לעבוד את ה' כפי הכונה שבה ברא המאציל העליון את העולם  -כדי שבני האדם יתקנו הם צינורות ההשפעה להמשיכם למטה, ויוכל להיטיב להם בזכות ולא בצדקה. וסדר תיקון זה2, אינו אלא להתפלל לפני ה' על פי סדרי הכונות כמו שסדרתי. אשרי העם שככה לו אשרי העם שה' אלהיו.

ותהי השלמתו יום ה', י"ג לחדש שבט, שנת "קרוב ה' לכל קוראיו לכל אשר יקראוהו באמת" לפ"ק.

אני הצעיר ישראל חזקיה בלא"א מיכאל טריויס יצ"ו כתבתי כל זה פה פאדובה לתשוקת הרופא החכם כמוהה"ר יקותיאל גורדון מווילנא ונתתים אליו במתנה. יהי רצון שיועילו לזכות את הרבים, וחפץ ה' בידו יצליח אכי"ר.


1 כי חיבור רישא וסוסא הוא תוצאה מחיבור האמצע.

2 תיקון צינורות ההשפעה, שהוכיר לפני זה.