חיפוש מתקדם

חיפוש חופשי

בחי' היכל

תוכן

סולם - פקודי קנ"ד.
א) היכל א' לבנת הספיר יסוד דמלכות (היכל נק' מלכות).
אשת חיל נק' מלכות דאצילות אשת זנונים מלכות דטומאה.
ובאיזה זמן ישראל נתדבקו באשת זנונים. וה' אמר להושע ליקח אשת זנונים כדי לדעת במה נתדבקו ישראל, שהיא בחי' המשכת החכמה מלמעלה למטה. היכל דלבנת הספיר הוא הראשון שעליו נאמר ויראו את אלקי ישראל, שבמלכות נוהג ענין ראי'.
הממונה על ההיכל העומד בפתח נק' טהריאל, ואם הנשמה לאחר פטירתו מעוה"ז זכאית, הוא נותן להכנס. ואם הנשמה אינה זכאית, אזי הממונה של הס"א מכניס אותה לתוך היכלות דטומאה ונדונית י"ב חודש.
וכמ"כ הממונה של הקדושה, אם היא תפילת רבים, הוא מכניס התפילה. ומתעכבת שם עד שנעשו שם כל התפילות עטרה בראש צדיק ח"י העולמים, הנק' יסוד.
ואם היא תפילת יחיד, אם היא יפה, הוא מכניס אותה, ואם לאו הוא דוחה אותה לחוץ. ועומדת ברקיע התחתון מאלו הרקיעים שלמטה המנהיגים בעולם. ושם עומד ממונה הנק' סהדיאל, ולוקח את כל התפילות הפסולות, וגונז אותן, עד שהאדם חוזר בתשובה.
ואם האדם חוזר בתשובה ומתפלל תפילה טובה, אזי הממונה לוקח את התפילה הפסולה ומעלה אותה לתפילה הטובה, ומתערבות יחד, ונכנסות לפני המלך הקדוש. ולפעמים, אם האדם נמשך אחר הס"א, אז הממונה של הס"א לוקח את התפילה, והוא מזכיר עוונותיו של האדם לפני הקב"ה, ומשטין עליו.
למעלה מפתח של היכל הזה, יש פתח אחד שחפר הקב"ה מדינים דמפתחא. ונפתח שלש פעמים ביום, היינו שמאירים שם ג' קוין, ואינו נסגר הפתח. כולם צריכים רשות ליכנס, חוץ משערי דמעות, שלא ננעלו. וכשהתפילה ההיא עולה, אז מלאך, הנק' אופן ושמו ירחמיאל, לוקח את התפילה שבדמעות מתקשרת למעלה.