חיפוש מתקדם

חיפוש חופשי

א

תוכן

א. הסתר הכפירה בטרם גמר התיקון
בע"ה, מבואר באוצר הידיעה מפי עד ראיה, עיין שם היטב בתחילתו, וזה לשונו: "ואל יפעם לב המעיין בראותו ידיעות נשגבות בספרי אשר לא קלטתם עוד אוירא דהאי עלמא, והמדובר עד עתה היה בחדרי חדרים חתומים באלף עזקאות (-טבעות), כי כל קדמונינו ז"ל הכינו את דורנו זה שלא להתפלא על גילוי אור השי"ת שיזרח פתאום בדורנו זה, דהיינו טרם התגלות גמר התיקון, כמו שכתוב (יואל ג, א) "ונבאו בניכם ובנותיכם", וכמו שכתוב בזוהר (וירא אות תס) דחיבורא דא אתגליא בסוף יומיא.
וכבר כתיב (תהלים קיט, קכו) "עת לעשות לה' הפרו תורתך", כי רואה אני ענן חשוך התחיל להתפשט בעולם, אשר ידחוף כמו בב' ידים כל מי שירצה להתקרב לעבודת השי"ת ולדבקה בו, ובחמלת ה' על דור עני הזה, נתן לנו רשות לגלות סודות נוראים למבינים, למען ידעו צדקות ה' כי לא עזב השגחתו ית' ממנו. ואדרבא, שכן הוא מטבע כל התיקונים, שטרם עלות הבוקר מתחשך בכפליים, ו'יתרון האור מן החושך' (קהלת ב, יג), ולכן כיון שאנו עומדים בסוף מעשה, דהיינו בגמר התיקון, תכלית הרצון והמטרה מכל בריאה ארוכה שלעינינו, שהוא זיכוך הנפשות להתעדן ולהדבק באורו ית' לנצח נצחים, אשר על כן ניטלו מדור הזה כל כחות דקדושה שהיו מספיקין לדורות שעברו להדביקם בתורה ומצוות, ונראה לעינינו כמו חורבן פתאומי לכוחות הקדושה שרכשו לנו אבותינו עד היום, ובדורינו זה חלשים המה מאוד אפילו לשארית הפליטה מדור שבעבר, ומכל שכן לצפיעים והצאצאים שבנו, כמו נחתכו מהם בלי רפואה.
והנה הפתאים יאמרו שדור חכם קם. ויש לשאול אותם, מדוע לא נתפתחו בערך הזה בשאר חכמות חיצוניות, ואדרבה, נחלשו בחוקי המוסר והמדיניות, ואין נולד שום מפורסם בתכונה או בטבעים כמו בדור העבר, ואין נראה מדורינו זה שום הפלגה, זולת בכפירה רחמנא ליצלן שהקיפה את כל העולם במידה מפליאה ופתאומית.