חיפוש מתקדם

חיפוש חופשי

אמונה ובטחון אחד הם

תוכן

שמעתי מאדמו"ר שליט"א י"ז כסלו תרצ"א
אמונה ובטחון אחת הוא, ומה שנקרא בשני שמות הוא כשאורו יתב' מתלבש, הנה מה שמתלבש במח נקרא אמונה, ומה שמתלבש בלב, היינו בהרגש האברים, נקרא בטחון. וכפי השיעור שיש הרגש בלב, כן אותו השיעור יש לו אמונה במח, והם באים שניהם ברגע אחת.
ואמר עוד: שכל האותיות שיש בזה העולם בגשמיות, צריך לעתיק אותם אל הרוחניות. היינו כל מה שיש יראה בזה העולם בגשמיות, צריך לראות שיראת שמים יעלה על גביהם, היינו שכל היראות יהי' בטלים. אבל יראת שניהם בשוה אי אפשר, כי אז הגשמיות עולה על הרוחניות. וכן ג"כ אהבה צריך להעתיק כל אהבות אל אהבת ה' יתב', עד שהאהבת השם יתב' יעלה על כל האהבת הגשמיות. אבל האהבת שניהם בשווה אי אפשר, אהבת הגשמיות עולה על אהבת השם יתב'.
גם צריך לידע כמו שיש הרבה קלקולים ומזיקין בזה העולם, ויש יראה ופחד מהם, ויש סמים ממיתים, כן יש קלקולים ומזיקין ברוחניות. וצריך לפחד תמיד מהקלקולים והמזיקין הרוחניים. ואם ניזק פעם אחד, צריך לראות שירגיש את היסורים כמו מזיק בגשמיות. כי טבע הרוחניות הוא ממש כטבע הגשמיות, וכמו שבגשמיות אם נפל בים הוא מת, אעפ"י שהוא אינו חייב בזה, כי שלא בכוונה נפל, אפילו הכי הוא מת, ואינו יכול לאמר מה אני חייב בזה?.
כי כל מניעה הוא מקטרוג. וכל מה שהמניעה היא יותר גדול וחזק, הוא שהקטרוג הוא יותר גדול. ואם המניעה היא אונס, הוא סימן שנתנו כח להקטרוג לעשות לו מניעה גדולה כ"כ, עד שיהי' קשה לו לשבר את המניעה, ע"כ צריכים להתחזקות יותר. וכל שהעשי' המצוות הוא יותר קרוב לתיקון, יש רשות לס"א לקטרג ולעשות מניעות יותר קשות. ע"כ כל העשי' שיותר קרוב לתיקון יש יותר קטרוגים ומניעות. ע"כ צריך יותר התחזקות, ולהתפלל ג"כ שהשי"ת יציל אותו מהקטרוגים והמניעות שיש לו בדרך.
טוב לקבוע זמנים לפרקים על חצי שעה, שידמה בעצמו שזה החצי שעה הוא אדם שלם, ויבטח שבזה החצי לא יהי' הפסק מאמונה ודבקות, וימשיך את אורו ית' אליו.