חיפוש מתקדם

חיפוש חופשי

אות תרנב

זהר

תרנב) בתלת דרגין אלין, יפקוד כהנים לוים וישראלים, מן גלותא. ובהון נטיל נוקמא, מעשו וישמעאל וערב רב. כגוונא דערב רב מעורבין בעשו וישמעאל, הכי יעקב מעורב באברהם ויצחק, ערוב דתרווייהו. והכי מתערב שילה, עם משיח בן דוד ומשיח בן יוסף, ויהא שלשלת דתרווייהו, כההוא זמנא דחזא בלעם בנבואה דיליה, דהכי מתקשרי תרין משיחין ברעיא מהימנא, בתלת אבהן, בגלותא בתראה.

פירוש הסולם

תרנב) בתלת דרגין אינון וכו': בשלש מדרגות אלו, ימין ושמאל ואמצע הנ"ל. יפקוד כהנים לוים וישראלים מן הגלות. שהם נמשכים מג' קוים אלו. ובהם, בג' קוין, לוקח נקמה מעשו וישמעאל וערב רב. כי כמו שהערב רב מעורבים בעשו וישמעאל, דהיינו שיש בהם מימין ומשמאל דטומאה, כך יעקב, שהוא קו האמצעי, מעורב באברהם ויצחק, שהם ימין ושמאל. כי הוא ערוב של שניהם. וכך שילה, שהוא משה שהוא ג"כ קו האמצעי, כנ"ל, מתערב עם משיח בן דוד שהוא ימין, ועם משיח בן יוסף שהוא שמאל, והוא יהיה שלשלת הכולל וקושר את שניהם. כבאותו הזמן שראה בלעם בנבואה שלו. דהיינו עד כי יבא שילה כנ"ל, כי כך מתקשרים ב' המשיחים ברעיא מהימנא, שה"ס ג' אבות דהיינו ג' קוין כנ"ל, בגלות האחרון. וע"כ יהיו בכחם לנצח ולהשמיד כל הקליפות, שהם כנגד ג' קוין דקדושה. כנ"ל.
פירוש. הגם שהגאולה תהיה על ידי ב' המשיחים מב"ד ומב"י, עם כל זה אי אפשר שהגאולה תהיה שלמה עד שתתגלה נשמת משה, שה"ס גילוי כל סודות התורה. ואז יוכלו ב' המשיחים לנצח כל הקליפות שבעולם. וז"ס שמשה כולל את ב' המשיחים, דהיינו גילוי נשמת משה, כולל הכל. וז"ס עד כי יבא שילה. כי אי אפשר להיות גאולה השלמה עד שיתגלה משה על ב' המשיחים.