חיפוש מתקדם

חיפוש חופשי

אות רמה

זהר

רמה) ועץ החיים, דהוא אילנא דחיי יהא נטיע בגו גנתא, דאתמר ביה ולקח גם מעץ החיים ואכל וחי לעולם. ושכינתא, לא שלטא עלה, אילנא דסטרא אחרא, דאנון ערב רב, דאנון עץ הדעת טוב ורע, ולא תקבל בה עוד טמא, הה"ד ה' בדד ינחנו ואין עמו אל נכר. ובגין דא לא מקבלין גרים לימות המשיח. ותהא שכינתא, כגפנא, דלא מקבלא נטעא ממינא אחרא.

פירוש הסולם

רמה) ועץ החיים, דהוא אילנא דחיי, יהא נטיע בגו גנתא דאתמר ביה ולקח גם מעץ החיים ואכל וחי לעולם: ועץ החיים שהוא ז"א הנק' אילנא דחיי יהיה נטוע בתוך הגן, שהיא השכינה, שאז נאמר בו ולקח גם מעץ החיים ואכל וחי לעולם, פירוש, כי בגלות לא היה הז"א נטוע תוך השכינה, כי לא היה זווגו קבוע, אלא במקרה, משא"כ לעץ קץ, יהיה ז"א נטוע תוך הגן תמיד בזווג דלא פסיק, שה"ס ואכל וחי לעולם, בקביעות. ושכינתא לא שלטא עלה אילנא דס"א, דאנון ערב רב, דאנון עצה"ד טו"ר, ולא תקבל בה עוד טמא הה"ד ה' בדד וגו', והשכינה, לא ישלוט עוד עליה האילן דס"א, שהוא הערב רב, שהם עץ הדעת טו"ר, ולא תקבל בה עוד טמא, כלומר שלא תפרנס את הטומאה וע"כ נתבטלה הטומאה מהעולם, וזה שכתוב על העת ההוא, ה' בדד ינחנו, ואין עמו אל נכר, כי יבולע כל הרע וכל הטומאה מן העולם.
ובג"ד לא מקבלים גרים לימות המשיח ותהא שכינתא כגפנא דלא מקבלא נטעא ממינא אחרא, ומשום זה אין מקבלים גרים לימות המשיח, והשכינה תהיה כמו גפן, שאינו מקבל הרכבה ממין אחר.