חיפוש מתקדם

חיפוש חופשי

אות רלא

זהר

רלא) ועוד, רבי״ע איהו כגוונא דא ?, ולזמנין כגוונא דא ..., בת מלך פנימה, סגירא בביתא. ואיהי סיהרא קדישא, לעולם לא אסתכלת בה חמה בישא, גיהנם סם המות, נוקבא בישא. כ״ש אל אחר.

פירוש מעלות הסולם

רלא) ועוד רביע איהו וכו׳: ועוד יש לפרש, רביעי, הוא כעין זה: ? דהיינו הנקודה שבתוך כ׳. ולפעמים כעין זה:.... בת מלך פנימה, סגורה בבית, והיא הלבנה הקדושה היינו מלכות, לעולם לא הסתכל בה, להמשיך הארתה, חמה הרעה שהיא תפארת דקליפות, גיהנם סם המות, שהם כחות הדין, הנקבה הרעה, שהיא לילית, כ״ש אל אחר שהוא סמא״ל.
פירוש: הלבנה שהיא מלכות, במצב הב׳ כשהיא בזווג פב״פ עם ז״א שנקרא חמה יש בה ג׳ בחינות: שהם נשמה גוף ולבושים, הנשמה היא עיקר הארת הזווג שהוא אור החסדים, וכמו שז״א הוא בבחינת חסדים מכוסים מאו״א עלאין, אף המלכות היא בחסדים מכוסים, וזהו עיקר הארתה שהוא בחינת נשמה שלה. וזהו הנקודה הפנימית שבתוך חצי גורן עגולה ועליה כתוב רביע איהו כגוונא דא ? וכו׳, שהנקודה הפנימית שבתוך ה? היא נקראת בת מלך פנימה בסו״ה כל כבודה בת מלך פנימה. ועוד היא מקבלת מחג״ת דז״א בחי׳ גוף אל המלכות, שה״ס ע״ב סנהדרין כחצי גורן עגולה, שזה רומז על שם הקדוש ע״ב היוצא מג׳ הפסוקים ויסע ויבא ויט שה״ס חג״ת הנקרא גוף, (זהר בשלח אות קע״ג) וגוף של המלכות נעשה על ידיהם כחצי גורן עגולה כי כך היא צורת הלבנה קודם מלואה. והלבושים שלה, ה״ס היכלות דבריאה שנתבארו בזהר חדש בראשית (אות קט״ו.) ומשום שהיא מאירה בחסדים כמו ז״א ולכן לעולם לא אסתכלת בה חמה בישא וכו׳ להמשיך מהארת חכמה שבה שנקרא הסתכלות, כי היא מסתירה את עצמה וממעטת את עצמה להאיר רק בחסדים המאירים בכל השלימות של ג״ר דבינה, והם אין להם יניקה רק במקום חסרון כנ״ל.