חיפוש מתקדם

חיפוש חופשי

אות קלה

זהר

קלה) יוסף הצדיק, עמודא דעלמא, נטיל היכלא דספיר, רוחא דאקרי לבנת הספיר, ואע"ג דכתיב ותחת רגליו, בגין יקרא דמלכא, והכי הוא ודאי. ולבתר עמודא דא נטיל יתיר, דאיהו רזא דרזין, באתר דהיכלא שביעאה עד הכא מתחברן דרגין, ומתהברן דא בדא, לאשתלמא דא עם דא, למהוי כלהו חד, כלא כדקא חזי. וכדין ה' הוא האלקים וגו'. זכאה חולקיה בעלמא דין, ובעלמא דאתי, מאן דידע לקשרא לון, ולאתדבקא במאריה.

פירוש הסולם

קלה) יוסף הצדיק עמודא דעלמא נטיל היכלא דספיר, רוחא דאקרי לבנת הספיר, יוסף הצדיק שהוא עמוד העולם, דהיינו יסוד דז"א, לקח ההיכל הנקרא ספיר, ואת הרוח הנקרא לבנת הספיר, דהיינו היכל הא', ואע"ג דכתיב ותחת רגליו כמעשה לבנת הספיר, שמשמע שלבנת הספיר הוא מתחתיו, מחוץ למדרגתו, ולא יסוד דז"א, היינו בגין יקרא דמלכא, משום כבוד המלך, אומר ומתחת רגליו, והכי הוא ודאי, והוא ודאי יסוד דז"א שהוא לוקח את היכל לבנת הספיר, ולבתר עמודא דא נטיל יתיר, דאיהו רזא דרזין, באתר דהיכלא שביעאה, ואח"כ עמוד הזה, דהיינו יסוד דז"א, לוקח יותר, שהוא סוד הסודות לפרשו, כי הוא לוקח במקום היכל השביעי, שהוא שם בסוד הזווג שביעאה בשביעאה כמ"ש לפנינו.
עד הכא מתחברן דרגין, ומתחברן דא בדא לאשתלמא דא עם דא למהוי כלהו חד, עד כאן מתחברים המדרגות דז"א, עם המדרגות של ההיכלות, שמתחברים זה בזה כדי להשתלם זה עם זה שיהיו כולם אחד. כלא כדקא חזי הכל כראוי להיות, וכדין ה' הוא האלקים, ואז הוי"ה הוא אלקים, כלומר, הז"א הנקרא הויה, נעשה אחד עם הנוקבא הנקראת אלקים, באופן שהויה הוא האלקים. זכאה חולקיה בעלמא דין ובעלמא דאתי, מאן דידע לקשרא לון ולאתדבקא במאריה, אשרי חלקו בעולם הזה ובעולם הבא של כל היודע לייחד אותם, ולהתדבק ברבונו.