חיפוש מתקדם

חיפוש חופשי

אות פח

זהר

פח) והאי איהו ויאמר כי יד על כס י״ה, ואינון רמיזין יקו״ק אלקי"נו יקו״ק. ובחמש אצבען דיד שמאלא י״ד פרקין, רמיזין כוז״ו במוכס״ז כוז״ו, ואינון כ״ח. דאתמר עלייהו ועתה יגדל נא כ״ח י״י.

פירוש מעלות הסולם

פח) והאי איהו ויאמר וכו': וזה הוא הפירוש של הפסוק ויאמר כי יד על כס י״ה. ואותם י״ד פרקים נרמזים בשמות הוי״ה אלקינו הוי״ה שה״ס יד ימין. ובחמש אצבעות של יד השמאלית נרמזים י״ד פרקים בשמות כוז״ו במוכס״ז כוז״ו והם כ״ח, אשר עליהם נאמר ועתה יגדל נא כח י״י.
פירוש. ב׳ הקוין ימין ושמאל מכונים ב׳ ידים משום שיש בכל קו י״ד אותיות השם: בקו ימין י״ד אותיות הוי״ה אלקינו הוי״ה. וביד שמאל האותיות השניות של י"ד ימין שהן כוז״ו במוכס״ז כוז״ו. שהן האותיות השניות להוי״ה אלקינו הוי״ה, כי אחר י׳ דהויה היא כ׳ של כוז״ו ואחר ה׳ דהויה היא ו׳ של כוז״ו. ואחר ו׳ דהוי״ה היא ז' של כוז״ו, ואחר ה׳ תתאה היא ו׳. ועד״ז האותיות אלקינ״ו שאחר א׳ של אלהינו היא ב׳, ואחר הל׳ מ׳ וכו׳ עד״ז. ואלו ב׳ קוין נמשכים מנקודות חולם שורוק והם ג״ר דכלים שהן אותיות י״ה, ולפני הכרעת קו האמצע, קו הימין הוא בקטנות מחסדים בלי חכמה וקו השמאל לא מאיר כלל והם במחלקת, אשר כל אחד רוצה לבטל שליטת השני, וזה אמרו והאי איהו ויאמר כי י״ד על כס י״ה אשר לפני הכרעת קו האמצע, שיתבאר להלן באות פ״ט, אז אין השם שלם ואין הכסא שלם, וכל זה מפני שמלחמה לה׳ בעמלק ועל כ״ח הזה שהם ב׳ הידים היתה תפילת משה רבנו ועתה יגדל נא כח ה׳ ע״י הקו האמצעי המכריע בין הקוין דימין ושמאל, וממשיך הגדלות שיתבאר להלן.