חיפוש מתקדם

חיפוש חופשי

אות פג

זהר

פג) ואראה מראות אלקים, חמש אור דיומא קדמאה. לקבל ה׳ קדמאה. כלילא מחמש אור. דאיהו ? אֵ אֹ אִ אֻ פִ??חֵי ח?תָם קדש לה׳. וכל חד אחזי אקי״ק.

פירוש מעלות הסולם

פג) ואראה מראות אלקים וכו': ואראה מראות אלקים, חמש אור של יום הראשון. נגד ה׳ ראשונה, משם הוי״ה, הכלולה מחמש אור שהם חג״ת נ״ה. כי בה׳ יש ה׳ אלפין מנוקדות בקמץ צירי חולם חירק שורק שהם הנקוד של פתוחי חותם קדש לה׳. וכל אחת מראה לשם אהיה. כי אור מתחיל בא׳ ואהיה מתחיל בא׳.
פירוש. בכל ספירה אנו מבחינים ב׳ מיני אורות שהם נקראים אור פנימי ואור מקיף כי האור המתלבש בתוך הספירה בפנימיותה נקרא אור פנימי ונקרא הוי״ה. והאור שאינו יכול להתלבש בפנימיותה, מחמת הגבול שיש שם ונשאר בשורשה ומאיר מרחוק נקרא אור מקיף ונקרא אהיה בסוד זמין אנא לאולדא ובתחילת התפשטות ישנן רק רשימות לבד מן השמות העתידים להתגלות והרשימות לפעמים נקראות בשם נקודות כדרך כל תחילת אות שמתחילה בנקודה. דהיינו כשרוצים לכתוב איזו אות מתחילים מנקודה, וממשיכים הנקודה לצדדים ולמטה, ואז מצטיירת האות הנרצית. ולפעמים נקראות בשם אלפין כי האלף היא תחילת כ״ב האותיות. וזה שאומר לקבל ה׳ קדמאה וכו׳ דאיהו חמש אלפין היינו להיותן עוד רשימות של אור ושורשים מטרם התפשטותן והתפתחותן ולכן כל חד אחזי אקי״ק היינו, רמז על המקיפים כי חמש פעמים אור הם ה׳ פנימיים וחמש אהיה הם ה׳ מקיפים.
ומ״ש ה׳ נקודות קמץ צירי חולם חיריק שורק פתוחי חותם קדש לה׳ היינו כי ב׳ מיני מוחין מתלבשים בז״א ע״י נה״י דאמא. אשר יסוד דאמא נקרא חותם כמ״ש במקומו. והם מוחין דאו׳׳א עלאין שהם תמיד בחסדים מכוסים והם מרומזים בקמץ צירי. כי קמץ פירושו קמיצו של אורות שזה מורה על ע״ס דראש כי בהיות שם המסך בבחינת זווג דהכאה שהוא בחינת התנגדות להתלבשות העצמות בכלים. ע״כ נבחן אשר האורות הם בקמיצו כלפי התלבשות בכלים. (וצריכים לזכור שכל המדובר הוא בבחינת אור חכמה שקמיצו של המסך ודחיתו לאור העליון אינו נוהג אלא באור החכמה כי על אור דחסדים לא היה שום צמצום). וב' נקודות הצירי רומזות על חכמה ובינה, בעת אשר בינה היא באחוריים אל חכמה ואין להן נקודת הדעת מתחתיהן שיזווג אותם.
וחולם חיריק שורק הן ג׳ קוין של ישסו"ת המאירים לזו"ן בחסדים מגולים כמו שיתבאר כל אחד במקומו.