חיפוש מתקדם

חיפוש חופשי

אות נט

זהר

נט) היכלא חמישאה הכא קיימא חד רוחא, דאקרי אדיריאל ודא קיימא על כל אלין ז נשמתין, ח דאתקיימו בההוא סטרא, ואלין אינון לעילא מכלהו, די במדורא דא, עלאה על כלא א ומיכאל רב ממנא ב על כלהו קיימא ג ביה, וכמה אלף ד ורבבן, ה כלהו קיימין תחותיה בההוא סטרא, ו ותמן מתעדנין אינון נשמתין דחסידי, בההוא נהורא עלאה דנגדא מעלמא דאתי.

פירוש הסולם

נט) היכלא חמישאה, הכא קיימא חד רוחא דאקרי אדיריאל, ודא קיימא עד כל אלין נשמתין דאתקיימו בההוא סטרא: היכל חמישי, הוא היכל הגבורה. כאן עומד רוח אחד הנקרא אדיריאל, והוא עומד על כל אלו הנשמות שנשלמו בצד השמאל. והשם אדיריאל, הוא נוטריקון אדירי אל. ואדיר היינו גבור. והוא משום שהוא ממונה על היכל הגבורה.
היכלא שתיתאה,חסד
ואלין אנון לעילא מכלהו, די במדורא דא עלאה על כלא, ואלו נשמות הן להעלה מכל הנשמות, הנמצאות במדור הזה העליון על כולם, ומיכאל רב ממנא על כלהו קיימא ביה, והממונה מיכאל, העליון, על כל המלאכים, עומד ושולט בהיכל הזה, דהיינו בהיכל החסד. וכמה אלף ורבבן כלהו קיימין תחותיה בההוא סטרא, וכמה אלפים ורבבות מלאכים נמצאים תחת ממשלתו בצד ההוא, דהיינו צד החסד. ותמן מתעדנין אנון נשמתין דחסידי בההוא נהורא עלאה דנגדא מעלמא דאתי, ושם מתענגים הנשמות של החסידים באור העליון ההוא הנמשך שם מעולם הבא, דהיינו מהבינה, כי הבינה מכונה עולם הבא, והיא משפעת להיכל החסד, שמשם מקבלים נשמות החסידים, שמקומם בהיכל זה. והנה היכל השביעי חסר כאן, ואולי משום שבא בכאן בעיקר להשמיענו את שמות הממונים שעל כל היכל והיכל, ובהיכל השביעי אין שם מלאכים ממונים כנ"ל באות נ"ב ע"כ אינו חושב אותו. ועי' בחלופי גרסאות כאן.