חיפוש מתקדם

חיפוש חופשי

אות נה

זהר

נה) ת"ח אר"ש ז' מדורין אינון דקאמרן, ובגו אינון אית ז' היכלין, מאינון רזי מהימנותא, לקבל ז' רקיעין עלאין, ובכל היכלא והיכלא אית רוחין עלאין. היכלא קדמאה: הכא אית רוחא, דאתמנו על נשמתהון דגרין דאתגיירו.

פירוש הסולם

נה) ת"ח אר"ש ז' מדורין אינון דקאמרן, ובגו אינון אית ז' היכלין מאנון רזי מהימנותא לקבל ז' רקיעין עלאין: בוא וראה, אר"ש, שבעה מדורין ההם שאמרנו, דהיינו המדורין דארעא עלאה, הנה יש בתוכם ז' היכלות מסודות האמונה דהיינו של המלכות דאצילות הנק' אמונה, שהם כנגד ז' רקיעים העליונים. פירוש, רקיע הוא ז"א, ויש לו ז' רקיעים שהם בחינת בינה וחג"ת נה"י שלו, והיכל הוא מלכות (כנ"ל דף ג' ד"ה ביאור) וז' היכלות, שהם בחינת בינה וחג"ת נה"י שלה הם כנגד ז' רקיעים שבז"א, שכל היכל מקבל כל מה שיש בו מן הבחינה שכנגדו בהרקיעים של הז"א. וכבר ידעת שמדורין הם בחינת ו"ק והיכלות הם בחינת ג"ר. ואומר, שז' היכלות הללו מתלבשים בתוך הז' מדורים. והוא מטעם כי כל העליון מחברו נבחן ג"כ לפנימי ממנו, ולפיכך כל עליון מתלבש בתוך התחתון, וכמו שפרצוף חב"ד מתלבש בפרצוף ו"ק, כן ההיכלות שהם בחי' חב"ד מתלבשים בתוך המדורין שהם בחינת ו"ק. כל היכל בתוך מדור המיוחס לבחינתו. ובכל היכלא והיכלא אית רוחין עלאין, ובכל היכל והיכל מז' היכלות הללו, יש רוחות עליונים, שהם המלאכים הממונים על אותם ההיכלות.
היכלא קדמאה, יסוד
היכלא קדמאה, הכא אית רוחא דאתמנו על נשמתהון דגרים דאתגיירו ורחמיאל שמיה היכל הא' ממטה למעלה, שהוא היכל היסוד. כאן יש רוח שנתמנה על נשמותיהם של הגרים שנתגיירו, ושמו רחמיאל. וחוא נוטריקון רחמי אל, להיותו ממשיך רחמים על נשמות הגרים. ואיהו נטיל לון ואתהנון מזיו יקרא דלעילא, והמלאך הזה לוקח אותם נשמות הגרים, ונהנים על ידו מזיו הכבוד שלמעלה.