חיפוש מתקדם

חיפוש חופשי

אות נא

זהר

נא) ת"ח, כד קיימא שעתא דרעותא קמי קב"ה, ליחדא רתיכא עלאה ברתיכא תתאה, למהוי כלא חד. כדין קלא נפיק, מההוא אתר עלאה קדישא, דאקרי שמים, וכניש כל אלין קדישין דלתתא, וכל אינון רברבן קדישין, ומשריין עלאין, למהוי כלהו זמינין כחדא, הה"ד, ויקהל משה, דא רזא דשמים. את כל עדת בני ישראל, אלין אינון תריסר משריין עלאין קדישין.

פירוש הסולם

נא) ת"ח כד קיימא וכו': בוא וראה, כשנמצאת שעת רצון לפני הקב"ה, ליחד מרכבה עליונה במרכבה תחתונה, שתהיינה כולן אחת, אז יוצא קול ממקום קדוש העליון, הנקרא שמים, דהיינו ז"א, ומקהיל כל אלו הקדושים שלמטה שהם הצדיקים שבעולם הזה, וכל השרים הקדושים, שהם מיכאל גבריאל אוריאל רפאל. וכל מחנות העליונים, שהם המלאכים. שיהיו כולם מוכנים יחד. ז"ש, ויקהל משה, זהו סוד השמים, דהיינו ז"א. את כל עדת בני ישראל, אלו הם י"ב מחנות עליונים הקדושים. שהם המרכבה התחתונה, שהמלכות רוכבת עליהם, והם מעלים, את המלכות לזווג עם ז"א.
וסוד אלו ב' מרכבות, המקבלות זו מזו, נתבאר באורך לעיל (בראשית א' דף פ"ה ד"ה ביאור) וסוד מרכבה העליונה, הוא חגת"ם שלמעלה מחזה דז"א, שהם ד' רגלי הכסא של הבינה. והם י"ב, כי כל אחד מחגת"ם כלול מחג"ת. ועד"ז מרכבה תחתונה היא ד' ספירות נהי"מ של הנוקבא (כמ"ש בראשית א' דף צ' ד"ה כורסיא.) שהם נק' ד' חיות או ד' מלאכים מיכאל גבריאל אוריאל רפאל. או ד' מחנות מלאכים. וגם הם סוד י"ב, כי כל אחד מד' ספירות נהי"מ כלולה מנה"י. כמו שנתבאר בחגת"ם. ועד"ז ד' המלאכים, וד' המחנות, וה"ס תריסר משריין עלאין קדישין, שאומר כאן. כי ד' מחנות מלאכים כלול כל מחנה מג' מחנות, והם הנושאות את הכסא, שהוא המלכות, לזווג עם ז"א (כמ"ש לעיל ב"א דף צ' ד"ה כורסיא).