חיפוש מתקדם

חיפוש חופשי

אות יח

זהר

יח) ת"ח ברוך אדנ"י יום יום יעמס לנו, ברוך אדנ"י, באל"ף דל"ת נו"ן יו"ד, והאי קרא רזא דחכמתא איהו. יום יום: אלו שנתים ימים, כד"א ויהי מקץ שנתים ימים. ופרעה חולם והנה עומד על היאור, רזא איהו, כמה דאתמר דא יוסף, דנהר דא, יוסף הצדיק הוא.

פירוש הסולם

יח) ת"ח ברוך אדנ"י יום יום וגו': ברוך אדני, השם כתוב, באלף דלת נון יוד, הרומז על הנוקבא. ומקרא זה סוד החכמה הוא. יום יום, ה"ס שנתים ימים, שהם ב' המדרגות: בינה וז"א, שאין הנוקבא מתברכת זולתם, כנ"ל בדבור הסמוך. כמש"א, ויהי מקץ שנתים ימים, ופרעה חולם והנה עומד על היאור, הוא סוד כמו שלמדנו, (לעיל אות ט') שזהו יוסף, כי נהר הוא יוסף הצדיק.
פירוש. כי מביא כאן ראיה שניה, שאין הנוקבא מתברכת מן היסוד, זולת בשעה שממחברות בו ב' מדרגות עליונות בינה וז"א, כי הכתוב אומר ברוך אדנ"י, הוא מכח, יום יום, שמתחברים בה ע"י היסוד, בינה וז"א שה"ס שנתים ימים, ואז יעמס לנו האל, שהוא הנוקבא, ישועתנו סלה. ובזה מבאר הכתוב: ויהי מקץ שנתים ימים, היינו אחר שנתקנו שנתים הימים, שהם ב' המדרגות בינה וז"א, ופרעה חולם והנה עומד על היאור, אז נשלם היאור שה"ס יוסף שהוא יסוד, והוא משפיע אל הנוקבא, שה"ס ז' פרות, וז"ש והנה מן היאור, עולות שבע פרות וגו' שהוא הנוקבא, כמו שהזהר מפרש והולך.