חיפוש מתקדם

חיפוש חופשי

אות ג

זהר

ג) ס״ו מן יסו״ד, אינון לקבל שית דרגין דכרסיא, דאתמר ביה, שש מעלות לכסא. ואת ו' סליק בי׳, דאיהי עטרה דברית, לשתין, שית זמנין עשר וסלקין לשתין, לקבל שתין גלגלין דסחרין לכרסיא.

פירוש מעלות הסולם

ג) ס״ו מן יסוד וכו׳: אותיות ס׳ ו׳ מן יסוד המאירות במלכות, הן נגד שש מעלות של הכסא, כי מלכות נקראת כסא הכבוד, שנאמר בו שש מעלות לכסא. ואות ו׳ של יסוד עולה ונכפל בי׳ של יסוד, שהיא העטרה של הברית, בסו״ה עטרה לראש צדיק, ונכפלת לששים, שש פעמים עשר, ועולים לששים נגד ששים הגלגלים הסובבים את הכסא.
פירוש, תקוני המלכות, פעמים מתתקנים בבחינת כסא ופעמים בבחינת מרכבה, עם גלגלים כמו גלגלי העגלות שעליהם נמשך, הכסא ממקום למקום, ושניהם הם תקוני הנוקבא לזווג עם ז״א, וכשמתקנים בשליטת הימין, מכונים כסא. וכשמתקנים בשליטת השמאל מכונים מרכבה. והארת המוחין נקראת בשם גלגלים, כי כמו שבתחלת יציאת המוחין הם יוצאים בג׳ מקומות, בזה אחר זה, שה״ס ג׳ הקוים ימין, שמאל, ואמצע, כן בשעה שהמוחין מאירים, אינם מאירים אלא ע״י גלגול בג׳ מקומות הללו שהולכים ומתגלגלים בהם בזה אחר זה, ונודע שאין החכמה מתגלה אלא במלכות, ואין החכמה מתגלה אלא עם דינים חזקים, השומרים שהרשעים לא ימשכוה ממעלה למטה, ולכן הם שתין גלגלין בסוד ששים גבורים, דסחרין לכרסיא לשמרה מפני החצונים.